Regulamin

Wnioski Czyste Powietrze Regulamin
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Podstawowe pojęcia i definicje:

 

Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.

Indywidualny przedsiębiorca o uprawnieniach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (przedsiębiorca jednoosobowy) zawierającą za pośrednictwem Serwisu z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz która nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna, której przepisy przyznają zdolność prawną, zawierająca z Usługodawcą umowę świadczenia Usług za pośrednictwem Serwisu.

Konsument - Klient będący osobą fizyczną, który zawiera za pośrednictwem Serwisu umowę z Usługodawcą w celach niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

Regulamin – niniejszy dokument, stanowiący regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Serwis – strona internetowa prowadzona przez Usługodawcę w domenie https://wnioski.czystepowietrze.org.pl, za pośrednictwem której Klient może złożyć zamówienie wykonania Usług.

Usługi – zbiorcze określenie usług oferowanych przez Usługodawcę, co do wykonania których Klient może złożyć zamówienie za pośrednictwem Serwisu.

Usługodawca – Solisa Energia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, ul. Łaciarska 4/404, 50 – 104 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000919699, NIP: 7133114858, adres e-mail: kontakt@solisa.pl

 

§ 1 

Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa ogólne warunki świadczenia Usług przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu, w tym warunki składania zamówień przez Klientów, sposób i termin zapłaty, oraz zasady składania reklamacji, a także uprawnienia związane z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość przez Konsumentów i Indywidualnych przedsiębiorców o uprawnieniach Konsumentów.
  2. Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym, przez które w szczególności rozumie się podejmowanie działań mogących wywołać zakłócenie lub uszkodzenie funkcjonalności Serwisu. 

 

§ 2 

Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu

  1. Wymagania techniczne, jakie musi spełniać Klient, aby korzystać z systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Serwis to:
    1. dysponowanie połączeniem z siecią internetową;
    2. korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML), typu Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Safari, Opera, Microsoft Edge lub innej podobnej przeglądarki;
    3. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  1. W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu i oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych, określonych w ust. 1 powyżej, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Serwisu i zastrzega, że może mieć to negatywny wpływ na jakość świadczonych usług lub też całkowicie uniemożliwiać ich wykonanie.

 

§ 3 

Rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną

Usługi świadczone przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu polegają na umożliwieniu Klientom składania zamówień wykonania Usług wymienionych w Serwisie obejmujących:

    1. wykonanie audytu energetycznego (do programu Czyste Powietrze, domu/budynku lub przedsiębiorstwa);
    2. sporządzenie wniosku o przyznanie dotacji z programu „Czyste Powietrze”;

 

§ 4 

Zasady składania zamówień 

  1. Umieszczenie w Serwisie określonej Usługi wraz z oznaczeniem jej ceny nie stanowi oferty sprzedaży, a jedynie zaproszenie dla Klientów do złożenia zamówienia i zawarcia umowy o jej wykonanie.
  2. Klient składając zamówienie składa Usługodawcy ofertę wykonania wybranej przez Klienta Usługi za określoną w zamówieniu cenę. Oferta ta wiąże Klienta po otrzymaniu potwierdzenia jej przyjęcia przez Usługodawcę. 
  3. W celu złożenia zamówienia wykonania Usługi za pośrednictwem Serwisu, Klient powinien:
  1. wybrać konkretną Usługę, której wykonaniem jest zainteresowany;
  2. wypełnić formularz zamówienia, tj. podać dane nieruchomości oraz swoje dane osobowe, a także zaakceptować Regulamin, a następnie wysłać formularz.

Uchybienie przez Klienta któremukolwiek z ww. obowiązków jest równoznaczne z brakiem możliwości realizacji zamówienia przez Usługodawcę.

  1. Usługodawca potwierdza otrzymanie zamówienia poprzez automatycznie generowaną wiadomość e-mail wysyłaną Klientowi.
  2. Po otrzymaniu zamówienia, którego przedmiotem jest wykonanie audytu energetycznego, wizjoner wyznaczony przez Usługodawcę skontaktuje się z Klientem na podane przez niego dane kontaktowe w celu umówienia terminu wizji lokalnej nieruchomości Klienta celem wykonania Usługi. Z momentem podpisaniu formularza zlecenia wykonania Usługi dochodzi do zawarcia umowy o wykonanie Usługi pomiędzy Usługodawcą, a Klientem. Formularz zlecenia stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
  3. Po otrzymaniu zamówienia, którego przedmiotem jest Usługa inna niż wykonanie audytu energetycznego, z Klientem skontaktuje się pracownik Usługodawcy i indywidualnie ustali z nim termin, cenę oraz warunki wykonania Usługi.
  4. Termin wykonania danej Usługi podane w Serwisie są orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od indywidualnych właściwości Usługi stanowiącej przedmiot zamówienia.
  5. Zamówienia mogą być składane przez Klientów także z pominięciem formularza zamówienia (telefonicznie lub e-mailowo), pod warunkiem, że Klient wskaże dane osobowe wymienione w formularzu i zaakceptuje Regulamin. Złożenie zamówienia telefonicznie dla jego skuteczności wymaga potwierdzenia przez Klienta zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego postanowień poprzez wysłanie oświadczenia na adres e-mail Usługodawcy.

 

§ 5

Wykonywanie Usługi audytu energetycznego

  1. Po wykonaniu audytu, Usługodawca prześle Klientowi projekt audytu w formie elektronicznej na wskazany przez niego adres e-mail.
  2. W ciągu 7 dni od otrzymania projektu audytu, Klient może wnieść do niego zastrzeżenia. W przypadku, gdy Klient nie wniesie zastrzeżeń do treści audytu w tym terminie, uznaje się, iż akceptuje treść audytu bez zastrzeżeń.
  3. W przypadku wniesienia zastrzeżeń przez Klienta, Usługodawca odniesie się do nich w terminie 14 dni od ich otrzymania.
  4. W przypadku niewniesienia zastrzeżeń przez Klienta lub złożenia przez niego oświadczenia, iż nie wnosi zastrzeżeń do treści audytu, Usługodawca prześle Klientowi fakturę VAT za jego wykonanie.
  5. Po opłaceniu przez Klienta faktury VAT za wykonanie audytu, Usługodawca wyśle Klientowi dokument podsumowujący audyt energetyczny.
  6. Klient na swoją wyraźną prośbę jest uprawniony do otrzymania jednego egzemplarza audytu energetycznego w postaci papierowej na wskazany przez siebie adres. Za każdy kolejny egzemplarz audytu wysłany Klientowi, Usługodawca ma prawo zażądać zryczałtowanej opłaty dodatkowej w kwocie 50,00 złotych powiększonej o koszt przesyłki.

 

§ 6

Ceny i płatności

    1. Ceny wszystkich Usług wymienionych w Serwisie są cenami orientacyjnymi, a ostateczna cena Usługi zostanie podana Klientowi dopiero po przekazaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych wskazanych przez pracownika Usługodawcy. Ceny Usług wymienione w Serwisie są podane w złotych polskich i określają wartość brutto, tj. zawierają wszelkie podatki.
    2. Zapłata za wykonanie Usługi, której przedmiotem jest wykonanie audytu energetycznego, następuje w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Klienta faktury VAT za jej wykonanie w sposób określony w § 5 ust. 4 Regulaminu, na rachunek bankowy Usługodawcy wskazany na fakturze VAT.
    3. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem przez Klienta zgody na otrzymanie faktury VAT z tytułu wykonania Usługi w postaci elektronicznej na podany adres e-mail. Otrzymanie przez Klienta zgody na otrzymanie faktury VAT w postaci papierowej wymaga złożenia przez niego wyraźnego oświadczenia co najmniej w formie dokumentowej.

 

§ 7

Konsumenckie odstąpienie od Umowy

  1. Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem albo Indywidualnym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta, który zawarł umowę o wykonanie Usługi na odległość albo poza siedzibą przedsiębiorstwa Usługodawcy, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej. Klient, chcąc odstąpić od umowy na wyżej wymienionych warunkach, powinien odpowiednio wypełnić i przesłać Usługodawcy podpisany formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu bądź też złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na adres e-mail Usługodawcy: kontakt@solisa.pl, które zawierać winno wszystkie informacje wskazane w formularzu załączonym do Regulaminu.
  2. Niezależnie od postanowienia ust. 1 powyżej, zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem albo Indywidualnym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta, który zawarł umowę o wykonanie Usługi na odległość albo poza siedzibą przedsiębiorstwa Usługodawcy, nie jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta albo Indywidualnego przedsiębiorcy o uprawnieniach Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
  3. Poprzez akceptację niniejszego Regulaminu, zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem albo Indywidualnym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta wyraża zgodę na wykonanie w Usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i przyjmuje do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą wykonania Usługi przez Usługodawcę.

 

§ 8

Reklamacje

  1. Klient jest uprawniony do zgłoszenia reklamacji Usługodawcy w przypadku uznania, iż Usługa została nienależycie wykonana.
  2. Reklamacja Klienta może zostać złożona pisemnie na adres Usługodawcy lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@solisa.pl. Uprawnienie to przysługuje Klientowi w ciągu 2 (dwóch) lat od dnia wykonania Usługi.
  3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię, nazwisko oraz adres e-mail jakimi posłużył się Klient składając zamówienie, określenie Usługi, która jest reklamowana oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń wraz z żądaniem Klienta związanym ze składaną reklamacją. Reklamacja składana pisemnie powinna zawierać ponadto adres korespondencyjny Klienta. W przypadku braku ww. danych Usługodawca może zwrócić się do Klienta o uzupełnienie ww. danych.
  4. Usługodawca w ciągu 14 dni ustosunkuje się do reklamacji zgłoszonej przez Klienta i powiadomi go o wyniku jej rozpatrzenia.
  5. W przypadku uznania przez Usługodawcy reklamacji za uzasadnioną i dokonania zwrotu środków pieniężnych Klientowi, środki zostaną zwrócone Klientowi na rachunek, z którego dokonywana była wpłata, chyba że Klient wyraźnie wskaże inny numer rachunku bankowego.
  6. Odpowiedzialność Usługodawcy względem Klientów, którzy nie są Konsumentami albo Indywidualnymi przedsiębiorcami o uprawnieniach Konsumentów jest ograniczona do kwoty, jaką Klient zapłacił za wykonanie Usługi.

 

§ 9

Zagrożenia wynikające ze świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Usługodawca informuje, że dołożył wszelkich starań, aby korzystanie z Serwisu było maksymalnie bezpieczne dla Klientów oraz ich urządzeń i oprogramowania.
  2. Jednocześnie jednak Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet wiąże się z ryzykiem polegającym w szczególności na możliwości narażenia na:
  1. otrzymywanie spamu, czyli niezamówionej informacji handlowej przekazywanej drogą elektroniczną;
  2. działanie złośliwego lub niechcianego oprogramowania zdolnego do samopowielania w sposób niezauważalny dla Klienta;
  3. działanie oprogramowania szpiegującego działania Klienta w Internecie, instalującego się bez ich wiedzy, zgody i kontroli;
  4. zjawisko phishingu (łowienia haseł), tj. technikę łamania zabezpieczeń, używaną do pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających autentyczne;
  5. zjawisko sniffingu (niedozwolonego podsłuchu), polegającego na działaniu nielegalnego oprogramowania przechwytującego i analizującego dane przepływające w sieci Internet;
  6. wprowadzenie przez inne osoby korzystające z systemu teleinformatycznego lub sieci telekomunikacyjnej nielegalnych urządzeń dających nieuprawniony dostęp do usług podlegających ochronie.

 

§ 10

Postanowienia końcowe

  1. Usługodawca nieodpłatnie udostępnia Klientom niniejszy Regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługują się Klienci. W szczególności Klienci mogą bez jakichkolwiek ograniczeń pobierać Regulamin ze strony internetowej Serwisu jako plik w formacie html, zapisywać Regulamin na posiadanych nośnikach pamięci, jak również wydrukować go w dowolnej ilości egzemplarzy.
  2. Wszystkie znaki towarowe, nazwy i opisy Usług oraz zdjęcia, a także inne oznaczenia i dokumenty mogące stanowić przedmiot praw własności intelektualnej publikowane na stronie Serwisu, w tym niniejszy Regulamin, objęte są ochroną prawną i ich bezprawne wykorzystywanie może narażać podmiot lub osobę dopuszczającą się naruszenia na odpowiedzialność cywilnoprawną. 
  3. Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klientów, w szczególności informacje wymagane przez art. 13 RODO, jak również zasady stosowania plików cookies przez Serwis zostały zawarte w polityce prywatności Serwisu dostępnej pod adresem: https://wnioski.czystepowietrze.org.pl/polityka-prywatnosci/.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadkach, gdy wymagać tego będą zmiany funkcjonalności Serwisu lub zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa. O każdej zmianie Regulaminu Klienci zostaną powiadomieni drogą elektroniczną na podany adres e-mail oraz poprzez informację zawartą na stronie internetowej Serwisu na co najmniej 7 dni przed wejściem zmian Regulaminu w życieUsługodawca zapewnia, iż wszelkie zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
  5. W przypadku sporów, których stroną jest Klient niebędący Konsumentem albo Indywidualnym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta, właściwy do rozstrzygnięcia sporu jest sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy.
  6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  7. Kontakt z Usługodawcą jest możliwy na adres e-mail kontakt@wnioski.czystepowietrze.org.pl, a także jest za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie Serwisu lub telefonicznie pod numerem +48 601 428 016.
  8. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 18 listopada 2024 r.

 

 

 

 

Nasza strona wykorzystuje pliki cookie pozwalające nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Kliknięcie przycisku „Akceptuję” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.