Podstawowe pojęcia i definicje:
Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Indywidualny przedsiębiorca o uprawnieniach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (przedsiębiorca jednoosobowy) zawierającą za pośrednictwem Serwisu z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz która nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna, której przepisy przyznają zdolność prawną, zawierająca z Usługodawcą umowę świadczenia Usług za pośrednictwem Serwisu.
Konsument - Klient będący osobą fizyczną, który zawiera za pośrednictwem Serwisu umowę z Usługodawcą w celach niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Regulamin – niniejszy dokument, stanowiący regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Serwis – strona internetowa prowadzona przez Usługodawcę w domenie https://wnioski.czystepowietrze.org.pl, za pośrednictwem której Klient może złożyć zamówienie wykonania Usług.
Usługi – zbiorcze określenie usług oferowanych przez Usługodawcę, co do wykonania których Klient może złożyć zamówienie za pośrednictwem Serwisu.
Usługodawca – Solisa Energia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, ul. Łaciarska 4/404, 50 – 104 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000919699, NIP: 7133114858, adres e-mail: kontakt@solisa.pl
§ 1
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa ogólne warunki świadczenia Usług przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu, w tym warunki składania zamówień przez Klientów, sposób i termin zapłaty, oraz zasady składania reklamacji, a także uprawnienia związane z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość przez Konsumentów i Indywidualnych przedsiębiorców o uprawnieniach Konsumentów.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym, przez które w szczególności rozumie się podejmowanie działań mogących wywołać zakłócenie lub uszkodzenie funkcjonalności Serwisu.
§ 2
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu
- Wymagania techniczne, jakie musi spełniać Klient, aby korzystać z systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Serwis to:
- dysponowanie połączeniem z siecią internetową;
- korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML), typu Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Safari, Opera, Microsoft Edge lub innej podobnej przeglądarki;
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu i oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych, określonych w ust. 1 powyżej, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Serwisu i zastrzega, że może mieć to negatywny wpływ na jakość świadczonych usług lub też całkowicie uniemożliwiać ich wykonanie.
§ 3
Rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
Usługi świadczone przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu polegają na umożliwieniu Klientom składania zamówień wykonania Usług wymienionych w Serwisie obejmujących:
-
- wykonanie audytu energetycznego (do programu Czyste Powietrze, domu/budynku lub przedsiębiorstwa);
- sporządzenie wniosku o przyznanie dotacji z programu „Czyste Powietrze”;
§ 4
Zasady składania zamówień
- Umieszczenie w Serwisie określonej Usługi wraz z oznaczeniem jej ceny nie stanowi oferty sprzedaży, a jedynie zaproszenie dla Klientów do złożenia zamówienia i zawarcia umowy o jej wykonanie.
- Klient składając zamówienie składa Usługodawcy ofertę wykonania wybranej przez Klienta Usługi za określoną w zamówieniu cenę. Oferta ta wiąże Klienta po otrzymaniu potwierdzenia jej przyjęcia przez Usługodawcę.
- W celu złożenia zamówienia wykonania Usługi za pośrednictwem Serwisu, Klient powinien:
- wybrać konkretną Usługę, której wykonaniem jest zainteresowany;
- wypełnić formularz zamówienia, tj. podać dane nieruchomości oraz swoje dane osobowe, a także zaakceptować Regulamin, a następnie wysłać formularz.
Uchybienie przez Klienta któremukolwiek z ww. obowiązków jest równoznaczne z brakiem możliwości realizacji zamówienia przez Usługodawcę.
- Usługodawca potwierdza otrzymanie zamówienia poprzez automatycznie generowaną wiadomość e-mail wysyłaną Klientowi.
- Po otrzymaniu zamówienia, którego przedmiotem jest wykonanie audytu energetycznego, wizjoner wyznaczony przez Usługodawcę skontaktuje się z Klientem na podane przez niego dane kontaktowe w celu umówienia terminu wizji lokalnej nieruchomości Klienta celem wykonania Usługi. Z momentem podpisaniu formularza zlecenia wykonania Usługi dochodzi do zawarcia umowy o wykonanie Usługi pomiędzy Usługodawcą, a Klientem. Formularz zlecenia stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Po otrzymaniu zamówienia, którego przedmiotem jest Usługa inna niż wykonanie audytu energetycznego, z Klientem skontaktuje się pracownik Usługodawcy i indywidualnie ustali z nim termin, cenę oraz warunki wykonania Usługi.
- Termin wykonania danej Usługi podane w Serwisie są orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od indywidualnych właściwości Usługi stanowiącej przedmiot zamówienia.
- Zamówienia mogą być składane przez Klientów także z pominięciem formularza zamówienia (telefonicznie lub e-mailowo), pod warunkiem, że Klient wskaże dane osobowe wymienione w formularzu i zaakceptuje Regulamin. Złożenie zamówienia telefonicznie dla jego skuteczności wymaga potwierdzenia przez Klienta zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego postanowień poprzez wysłanie oświadczenia na adres e-mail Usługodawcy.
§ 5
Wykonywanie Usługi audytu energetycznego
- Po wykonaniu audytu, Usługodawca prześle Klientowi projekt audytu w formie elektronicznej na wskazany przez niego adres e-mail.
- W ciągu 7 dni od otrzymania projektu audytu, Klient może wnieść do niego zastrzeżenia. W przypadku, gdy Klient nie wniesie zastrzeżeń do treści audytu w tym terminie, uznaje się, iż akceptuje treść audytu bez zastrzeżeń.
- W przypadku wniesienia zastrzeżeń przez Klienta, Usługodawca odniesie się do nich w terminie 14 dni od ich otrzymania.
- W przypadku niewniesienia zastrzeżeń przez Klienta lub złożenia przez niego oświadczenia, iż nie wnosi zastrzeżeń do treści audytu, Usługodawca prześle Klientowi fakturę VAT za jego wykonanie.
- Po opłaceniu przez Klienta faktury VAT za wykonanie audytu, Usługodawca wyśle Klientowi dokument podsumowujący audyt energetyczny.
- Klient na swoją wyraźną prośbę jest uprawniony do otrzymania jednego egzemplarza audytu energetycznego w postaci papierowej na wskazany przez siebie adres. Za każdy kolejny egzemplarz audytu wysłany Klientowi, Usługodawca ma prawo zażądać zryczałtowanej opłaty dodatkowej w kwocie 50,00 złotych powiększonej o koszt przesyłki.
§ 6
Ceny i płatności
-
- Ceny wszystkich Usług wymienionych w Serwisie są cenami orientacyjnymi, a ostateczna cena Usługi zostanie podana Klientowi dopiero po przekazaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych wskazanych przez pracownika Usługodawcy. Ceny Usług wymienione w Serwisie są podane w złotych polskich i określają wartość brutto, tj. zawierają wszelkie podatki.
- Zapłata za wykonanie Usługi, której przedmiotem jest wykonanie audytu energetycznego, następuje w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Klienta faktury VAT za jej wykonanie w sposób określony w § 5 ust. 4 Regulaminu, na rachunek bankowy Usługodawcy wskazany na fakturze VAT.
- Akceptacja niniejszego Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem przez Klienta zgody na otrzymanie faktury VAT z tytułu wykonania Usługi w postaci elektronicznej na podany adres e-mail. Otrzymanie przez Klienta zgody na otrzymanie faktury VAT w postaci papierowej wymaga złożenia przez niego wyraźnego oświadczenia co najmniej w formie dokumentowej.
§ 7
Konsumenckie odstąpienie od Umowy
- Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem albo Indywidualnym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta, który zawarł umowę o wykonanie Usługi na odległość albo poza siedzibą przedsiębiorstwa Usługodawcy, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej. Klient, chcąc odstąpić od umowy na wyżej wymienionych warunkach, powinien odpowiednio wypełnić i przesłać Usługodawcy podpisany formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu bądź też złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na adres e-mail Usługodawcy: kontakt@solisa.pl, które zawierać winno wszystkie informacje wskazane w formularzu załączonym do Regulaminu.
- Niezależnie od postanowienia ust. 1 powyżej, zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem albo Indywidualnym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta, który zawarł umowę o wykonanie Usługi na odległość albo poza siedzibą przedsiębiorstwa Usługodawcy, nie jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta albo Indywidualnego przedsiębiorcy o uprawnieniach Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
- Poprzez akceptację niniejszego Regulaminu, zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem albo Indywidualnym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta wyraża zgodę na wykonanie w Usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i przyjmuje do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą wykonania Usługi przez Usługodawcę.
§ 8
Reklamacje
- Klient jest uprawniony do zgłoszenia reklamacji Usługodawcy w przypadku uznania, iż Usługa została nienależycie wykonana.
- Reklamacja Klienta może zostać złożona pisemnie na adres Usługodawcy lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@solisa.pl. Uprawnienie to przysługuje Klientowi w ciągu 2 (dwóch) lat od dnia wykonania Usługi.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię, nazwisko oraz adres e-mail jakimi posłużył się Klient składając zamówienie, określenie Usługi, która jest reklamowana oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń wraz z żądaniem Klienta związanym ze składaną reklamacją. Reklamacja składana pisemnie powinna zawierać ponadto adres korespondencyjny Klienta. W przypadku braku ww. danych Usługodawca może zwrócić się do Klienta o uzupełnienie ww. danych.
- Usługodawca w ciągu 14 dni ustosunkuje się do reklamacji zgłoszonej przez Klienta i powiadomi go o wyniku jej rozpatrzenia.
- W przypadku uznania przez Usługodawcy reklamacji za uzasadnioną i dokonania zwrotu środków pieniężnych Klientowi, środki zostaną zwrócone Klientowi na rachunek, z którego dokonywana była wpłata, chyba że Klient wyraźnie wskaże inny numer rachunku bankowego.
- Odpowiedzialność Usługodawcy względem Klientów, którzy nie są Konsumentami albo Indywidualnymi przedsiębiorcami o uprawnieniach Konsumentów jest ograniczona do kwoty, jaką Klient zapłacił za wykonanie Usługi.
§ 9
Zagrożenia wynikające ze świadczenia usług drogą elektroniczną
- Usługodawca informuje, że dołożył wszelkich starań, aby korzystanie z Serwisu było maksymalnie bezpieczne dla Klientów oraz ich urządzeń i oprogramowania.
- Jednocześnie jednak Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet wiąże się z ryzykiem polegającym w szczególności na możliwości narażenia na:
- otrzymywanie spamu, czyli niezamówionej informacji handlowej przekazywanej drogą elektroniczną;
- działanie złośliwego lub niechcianego oprogramowania zdolnego do samopowielania w sposób niezauważalny dla Klienta;
- działanie oprogramowania szpiegującego działania Klienta w Internecie, instalującego się bez ich wiedzy, zgody i kontroli;
- zjawisko phishingu (łowienia haseł), tj. technikę łamania zabezpieczeń, używaną do pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających autentyczne;
- zjawisko sniffingu (niedozwolonego podsłuchu), polegającego na działaniu nielegalnego oprogramowania przechwytującego i analizującego dane przepływające w sieci Internet;
- wprowadzenie przez inne osoby korzystające z systemu teleinformatycznego lub sieci telekomunikacyjnej nielegalnych urządzeń dających nieuprawniony dostęp do usług podlegających ochronie.
§ 10
Postanowienia końcowe
- Usługodawca nieodpłatnie udostępnia Klientom niniejszy Regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługują się Klienci. W szczególności Klienci mogą bez jakichkolwiek ograniczeń pobierać Regulamin ze strony internetowej Serwisu jako plik w formacie html, zapisywać Regulamin na posiadanych nośnikach pamięci, jak również wydrukować go w dowolnej ilości egzemplarzy.
- Wszystkie znaki towarowe, nazwy i opisy Usług oraz zdjęcia, a także inne oznaczenia i dokumenty mogące stanowić przedmiot praw własności intelektualnej publikowane na stronie Serwisu, w tym niniejszy Regulamin, objęte są ochroną prawną i ich bezprawne wykorzystywanie może narażać podmiot lub osobę dopuszczającą się naruszenia na odpowiedzialność cywilnoprawną.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klientów, w szczególności informacje wymagane przez art. 13 RODO, jak również zasady stosowania plików cookies przez Serwis zostały zawarte w polityce prywatności Serwisu dostępnej pod adresem: https://wnioski.czystepowietrze.org.pl/polityka-prywatnosci/.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadkach, gdy wymagać tego będą zmiany funkcjonalności Serwisu lub zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa. O każdej zmianie Regulaminu Klienci zostaną powiadomieni drogą elektroniczną na podany adres e-mail oraz poprzez informację zawartą na stronie internetowej Serwisu na co najmniej 7 dni przed wejściem zmian Regulaminu w życie. Usługodawca zapewnia, iż wszelkie zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
- W przypadku sporów, których stroną jest Klient niebędący Konsumentem albo Indywidualnym przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta, właściwy do rozstrzygnięcia sporu jest sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Kontakt z Usługodawcą jest możliwy na adres e-mail kontakt@wnioski.czystepowietrze.org.pl, a także jest za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie Serwisu lub telefonicznie pod numerem +48 601 428 016.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 18 listopada 2024 r.